Sex, Lies and Video Tape: Dominican Lawyer Said He Was Paid To Finger Menendez

menendez dancingThe Dominican lawyer who represented the two women and the child who said they were paid to have sex with U. S. Senator Bob Menendez last April now says he four media outlets encouraged him to fabricate the allegations, according a a story first reported on Univision.

Unvision is one of the outlets accused by the lawyer of master minding the plot, along with CNN, Telemundo and The Daily Caller.   The Daily Caller first reported the allegations, with video, that Menendez agreed to pay two Dominican prostitutes $500 for sex, but only paid them $100.  The recanting lawyer, Melanio Fegueroa, said that someone named “Carlos” who claimed to be employed by The Daily Caller, offered him $5000 to fabricate the prostitution allegations.  The Daily Caller denied paying for the story.

“It seems clear to me Figueroa is under pressure to change his story,” Daily  Caller editor Tucker Carlson said Friday morning. “What I know for certain is  this claim is a lie. The Daily Caller never paid anyone, was never asked to pay  anyone and of course never would pay anyone for this story.”

No person by the name “Carlos” ever traveled to the Dominican Republic on  TheDC’s behalf.

But The Daily Caller has learned that a man who identified himself as “Carlos” to ABC  News was also the translator — provided by Figueroa — who appeared in  TheDC’s late-October interviews. At no time did TheDC offer to compensate that  individual. Following the interview, The Daily Caller independently verified the  translations.

Menendez has denied the prostitution allegations and his calling for the investigation and prosecution of those responsible for his “smear.”  Yet, the senator has refused a Dominican judge’s heed that he travel to the Caribbean country to testify.

Posted: March 23rd, 2013 | Author: | Filed under: Bob Menendez | Tags: , , , | 1 Comment »

Daily Caller Stands By Menendez Hooker Story

menendez dancingThe Daily Caller said that The Washington Post is confusing one prostitute for another in an attempt to debunk the allegations that Senator Robert Menendez paid for sex in the Dominican Republic last Easter.

DC said that the escort whose affidavit that WaPo obtained is not one of the women that the conservative site interviewed via webcam last year.  WaPo also is dealing with a different Dominican lawyer than the one who assisted DC with the story.

New Jersey’s main stream media was slow to report the Menendez prostitution allegations, waiting almost three months from the first report until the story graced their pages.  They were extraordinarily quick in reporting the Washington Post story claiming the prostitute faked it…the story was posted on NJ.com less than 1/2 hour after WaPo reported it.

Let’s see how they handle Daily Caller defending the story.

Statement from The Daily Caller:

The Washington Post falsely reported a story yesterday claiming our source  had recanted her statement, without contacting The Daily Caller for comment  before posting. In reality, the prostitute in the Post’s story does not appear  to be one of the women we interviewed in 2012. Details provided by the  prostitute identified as Ms. Santana in the Post story conflict with the taped  interviews The Daily Caller posted on November 1, including the mention of a  person whose name would not come to light for months afterward. In addition,  Melanio Figueroa, the attorney for TheDC’s sources, has said the Post’s allegations are fabricated and that the  affidavit is false. The Post would not provide TheDC with a copy of the  affidavit, despite our request. We stand by our reporting.


Posted: March 5th, 2013 | Author: | Filed under: Bob Menendez, Media | Tags: , , , | 1 Comment »